CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Render

V menu render zapínáte nejdůležitější renderovací funkce. Můžete si v něm také vybrat z několik přednastavených možností kvality renderingu

||V-Ray Asset Editor|| > Settings > Render

Parametry

Engine - Přepíná mezi CPU a GPU renderovacím enginem. CPU znamneá, že budete renderovat za pomoci procesoru a GPU provádí výpočty přes grafickou kartu. Po zapnutí GPU lze také kliknout na tři tečky napravo a vybrat si, která grafická karta má renderovat. K výběru je také možnost hybridního renderingu s názvem C++/CPU. Interactive – zapnutí interaktivního renderingu, který renderuje náhled ihned po jakémkoliv zásahu do scény.
Interactivity - Upravuje množství paprsků použitých pro výpočet každého pixelu během výpočtu jednoho passu. Čím nižší hodnota je zde nastavena, tím hladší bude obrázek hned od začátku výpočtu s globální iluminací, ale interaktivita bude výrazně snížena. Progressive – renderuje celý obrázek pořád dokola a vrství tyto obrázky na sebe. S každou novou vrstvou se obrázek vylepšuje. Těmto vrstvám se říká passy. Progresivní render je vhodný zejména, když si potřebujete rychle udělat představu o výsledném obrázku.
Quality – Zde si můžete vybrat přednastavenou hodnotu, která automaticky nastaví výpočet globální iluminace.
Update Effects - Řídí pravidelnost aktualizací post-efektů během progresivního renderingu - Denoiser, čočkové odrazy, světelnou analýzu. Kroky jsou následující:

  • At the End (0% maximální frekvence) vypíná úplně update. Namísto toho jsou efekty aplikovány až na úplném konci renderovacího procesu, spíše tedy po jeho skončení.
  • Rapid (100% maximální frekvence) způsobuje, že se efekty vypočítávají tak často, jak je to jen možné.
  • Rarely, Often a Very Often vypočítávají efekty občas, často a velmi často.

Denoiser – Zde lkze zapnout odšumění scény. Je to jeden z renderovacích elementů V-Ray. Když je Denoiser zapnutý, můžete si vybrat mezi NVIDIA AI denoiser nebo the V-RAY denoiser. Pro více informací přejděte na stránku Denoiser.

Hybridní rendering CPU s CUDA enginem

Počínaje verzí V-Ray 3.60, umí V-Ray provádět hybridní výpočty CUDA enginem využívajícím CPU i NVIDIA GPU. Chcete-li aktivovat režim hybridního renderu, jednoduše povolte zařízení C++/CPU ze seznamu zařízení CUDA (tři tečky napravo od GPU tlačítka).

Režim hybridního vykreslování nevyžaduje žádné speciální ovladače. Můžete používat CPU jako zařízení CUDA, i když nemáte nainstalované ovladače NVIDIA GPU nebo NVIDIA. To znamená, že můžete renderovat jako s grafickou kartou NVIDIA, i když žádnou nemáte. Hybridní renderovací engine běžící na CPU podporuje stejné funkce jako běžný V-Ray GPU CUDA engine.