CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Generic Opacity

Opacity – je vrstva materiálu Generic, která se používá k zprůhlednění materiálu.

Poznámka: Materiál se skládá z různých vrstev (materiálových kanálů), které lze přidávat postupně. Tento materiál můžete vytvářet i v takzvaném pokročilém módu (Advanced Options), kdy se vám zobrazí další užitečné parametry.

Opacity (vrstva zprůhlednění)

Některé funkce jsou dostupné pouze v pokročilém nastavení materiálu (Advanced mode).
Opacity – Zde můžete určit, jak průhledný materiál bude. Lze k tomu použít i texturu.
Custom Source – když je tato funkce zapnutá, pro výpočet prhlednosti se používá alfa kanál.

  • Diffuse Texture Alpha – Pro výpočet průhlednosti se používá alfa v difuzní vrstvě materiálu.
  • Opacity Texture Alpha – Pro výpočet průhlednosti se používá alfa kanál ve vrstvě Opacity.
Mode – zde se nastavuje způsob, jakým bude používána textura nahraná v parametru Opacity:
  • Clip – Povrch objektu bude spočítán jako plně průhledný nebo neprůhledný na základě hodnoty opacity. Toto je nejrychlejší mód, ale při renderingu animací může způsobovat problikávání.
  • Stochastic – Tento způsob vytváří korektní transparentnost objektu, ale může vytvářet šum ve scéně.