CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Two Sided

Materiál VRay Two Sided je oboustranný materiál vytvořený speciálně pro V-Ray renderer. Lze jej použít k simulaci průsvitných objektů, jako např. papíru, látkových závěsů, listů na stromě atd.

Možnosti nastavení materiálu jsou rozčleněny do zakladního a pokročilého nastavení (Basic a Advanced mode). Tyto módy lze přepínat tlačítkem pod náhledovým oknem () nebo globálně v menu Settings -> podmenu Configuration.
V kontextovém menu Color slot najdete funkce kopírovat a vložit a také možnost vyresetování barvy.
Funkce Reset je také u každého číselného posuvníku. Můžete tak vyresetovat nastavené hodnoty do původních hodnot.

Base parameters (základní parametry)

Front Material– materiál, který bude na přední straně, podle toho, jak jsou definovány normály.
Back Material – materiál, který bude na zadní straně, podle toho, jak jsou definovány normály.
Translucency – Určuje, která strana (přední nebo zadní) v závislosti na kameře bude více viditelná při renderingu. Přednastavená je zde černá barva (0.0), což znamená, že z oboustranného materiálu bude viditelný pouze přední materiál. Čím blíže zde budete k bílé barvě (1.0), tím více zadního materiálu uvidíte na renderu.
Mult. By Front Diffuse – Když je tato funkce zapnutá, průsvitnost je násobena předním materiálem.
Force Single Sided – zapnutím této funkce se podmateriály vyrenderují jako jednostranné materiály. Tuto funkci nedoporučujeme vypínat.

Binding (propojení do SketchUpu)

Tato nastavení materiálu zapínají propojení V-Ray materiálu naodpovídající materiál ve SketchUpu.

Color – Propojení barvy materiálu. Změna barvy materiálu ve V-Ray se projeví i na materiálu ve SketchUpu, a naopak.

Opacity – Propojení průhlednosti. Zprůhlednění materiálu ve V-Ray se projeví i na materiálu ve SketchUpu, a naopak.

Texture Mode – Propojení textur. Změna textury ve V-Ray se projeví i na materiálu ve SketchUpu, a naopak.

  • Auto – Defaultně je nastaveno, že se propojí difuzní textura materiálu s texturou SketchUpu.
  • Texture Helper – Dovoluje použít takzvaný Texture Helper ve SketchUpu. Ten vám může pomoct při nastavovaní správného umístění textury, kterou nelze na objektu ve SketchUpu normálně vidět, protože je z V-Ray.
  • Custom – Zde si můžete vybrat jakoukoliv texturu z V-Ray materiálu, aby se použila jako viditelná textura ve SketchUpu.

Texture – Ve viewportu se zopbrazí zvolená textura. Nikoliv však procedurální. Zobrazení textury ve viewportu nijak neovlivní, jak se bude materiál renderovat ve V-Ray rendereru a používá se především pro účel náhledu.

Override (přepis materiálu)

Can be Overridden – když je tato funkce zapnutá, je možno materiál přepsat funkcí Override material, kterou lze najít v nastavení rendereru.

Poznámky

S tímto materiálem dosáhnete nejlepších výsledků, pokud jej přidáte na jednostranný objekt jako plochu nebo vytaženou křivku. V jiných případech může extrémně prodloužit renderovací čas.