CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Render output

V tomto menu se nastavují parametry finálního obrázku (výstupu).

||V-Ray Asset Editor|| > Settings > Render Output

Parametry

Safe Frame – zapíná a vypíná rámeček ohraničující oblast renderingu při náhledu do scény SketchUp.
Image Width – šířka renderovaného obrázku v pixelech.
Image Height – výška renderovaného obrázku v pixelech.
Aspect Ratio – zde si můžete vybrat z proporcí neboli poměru stran obrázku:

  • 16:9 - Widescreen
  • 1:1 - Square
  • 4:3 - Picture
  • 5:4 - Landscape
  • 4:5 - Portrait
  • Match viewport - (přizpůsobí velikost aktuální obrazovce SketchUp). Pro aktualizaci rozměrů je třeba kliknout na ikonu v řádku Update.
  • Custom - zde si můžete nastavit vlastní poměr stran renderovaného obrázku.

Output Layout

Parametry Output Layout jsou viditelné pouze v případě, že máte zaplý režim Stereo v nastavení kamery.

Side - By - Side: renderuje stereoskopický obázek v režimu Side-by-Side (obrázky vedle sebe)
Top - Bottom: renderuje stereoskopický obázek v režimu Top-Bottom (obrázky nad sebou)

Save Image (uložit obrázek)

Parametry Output Layout jsou viditelné pouze v případě, že máte zaplý režim Stereo v nastavení kamery.

File – nastavení cesty k obrázku na disku a jeho jméno. Obrázek se sám po vyrenderování uloží, pokud je Save Image zapnuto.

Image Options (možnosti nastavení obrázku)

Zde se zobrazují různá nastavení dle výběru formátu výsledného souboru.

Alpha – Zde určujeme, jak se naloží s alfou obrázku. Tato funkce je k dispozici pouze pro fotmáty .png, .tga, .sgi, .exr, .pic, a .tif.

  • No Alpha – Kanál alfa se neuloží. Pozadí na obrázku bude viditelní, i kdyby formát podporovat průhlednost.
  • Include Alpha – Kanál alfa se uloží jako průhlednost obrázku nebo pozadí podle použitého typu souboru.
  • Separate Alpha – Kanál alfa se uloží jako samostatný obrázek.
Compression Level – Zde určujeme typ komprese obrázku ve formátu .png.
Bits per Channel – Zde si můžete vybrat barevnou hloubku obrázku:
  • 8 bits
  • 16 bits
  • 16 bits (half-float)
  • 32 bits
  • 32 bits (full-float)
Compression – Zde určujeme typ komprese obrázku ve formátech .tga a .exr:
  • Default
  • No compression
  • Run-length
  • RLE
  • ZIPS
  • ZIP
  • PIZ
  • pxr24
Quality (%) – Zde určujeme procentuální kompresi obrázků ve formát.jpg
Multichannel – Pokud bude výsledný render ukládán ve formátu .exr, můžete zapnutím této funkce přidat jednotlivé renderované elementy (kanály) do vrstev tohoto obrázku.

Nastavení pro soubory typu .png.

Nastavení pro soubory typu .exr.

Poznámky

  • Při renderování s kamerou typu VR Cubemap je Aspect Ratio automaticky uzamčeno na 6:1. Stejně tak s kamerou typu VR Spherical je Aspect Ratio uzamčeno na hodnotě 2:1.
  • Když nastavujete ve SketchUpu animaci, doporučuje se zadar do Scene Delay hodnotu 0.0. Najdete v hlavním menu SketchUpu View > Animation > Settings.
  • Počet snímků za vteřinu je natvrdo nastaven na 30. Nelze jej změnit.