CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Clipper | VRayClipper

Obecně

VRayClipper je nástroj, který z jakéhokoliv obyčejného objektu vytvoří ořezávající objekt. Je to efektivní z hlediska renderovacího času a není třeba nijak upravovat geometrii scény.

Jak zapnout ořezávání

Hlavní menu programu ||Extensions|| > V-Ray > V-Ray Objects > Convert to Clipper

||V-Ray Objects Toolbar|| > ikona Convert to Clipper

Jak pracovat s řezy

Ve SketchUpu můžeme vytvořit ořezávající objekt (Mesh Clipper) pouze ze skupiny nebo komponenty (uzavřené geometrie). Po vytvoření objektu a jeho konverzi na Clipper se objeví kolem tohoto objektu ohraničující krychle s ikonou Clipperu.

Samotný objekt Clipper lze kopírovat tak, že jej umístíte do jiné skupiny nebo komponenty. Tato nová skupina bude mít stejné ořezové vlastnosti.

Pokud skupině nebo komponentě přiřadíte nějaký materiál, objekt Clipper jej použije na řezané plochy.

Clipper lze aktivovat také ve Swatch Preview.

Nastavení

Mode - zde si vybíráte, jak se bude v módu Mesh používat zvolený objekt.

  • Substract - Ořeže pryč všechno, co je umístěno uvnitř určeného objektu a vyrenderuje pouze veškerou geometrii vně objektu Clipper.
  • Intersect - Pracuje přesně naopak než předchozí funkce Substract.

Use object material – Když je tato funkce zapnutá, řezy budou pokryty materiálem, který je na objektu. Když ji ale vypnete, může se na řezech objevovat materiál, který přiřadíte přímo objektu Mesh Clipper.

Material – Sem můžete vložit materiál, který bude používán pro řezy.

Affect Light – Když je tato funkce zapnutá, řezy budou ovlivňovat také plošná světla.

Camera Rays Only – Když je tato funkce zapnutá, řez bude vidět na kameře, ale v odrazech, průhledných objektech a pro globální iluminaci se budou počítat řezané objekty, jako by byly celé.

Clip Light Geometry – Když je tato funkce zapnutá, řezy lze provádět i na světlech (na geometrickém objektu, který svítí).

Poznámky

 

  • VRayClipper pracuje nejlépe s uzavřenými objekty. Na otevřených objektech mohou vznikat chyby.
  • V současnosti je zjištěno, že VRayClipper může produkovat chyby, když řežete křížící se plochy, ať už jsou to plochy jednoho objektu nebo vícero různých objektů.
  • Při exportu do LayOut lze vypnout zobrazení V-Ray objektů (proxy, světla, fur, clipper, infinite plane) stisknutím tlačítka Hide V-Ray Widgets, které najdete ve V-Ray Toolbaru.