CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Prostředí scény (Environment)

V tomto menu lze naspecifikovat jednotlivé barvy nebo textury, které budou použity pro simulaci pozadí ve vaší scéně při výpočtech obrázku. Zjednodušeně můžete mít například na pozadí renderu viditelnou modrou oblohu, ale v odrazech na objektech ve scéně bude jiná obloha s červánky, naspecifikovaná v tomto menu.
Pro návod k nastavení volumetrických (objemových) efektů prostředí přejděte prosím na stránku Volumetric Environment.

||V-Ray Asset Editor|| > Settings > Environment

Parametry

Background – zde můžete vložit texturu, která bude použita v pozadí renderu a zároveň pro výpočty GI (globální iluminace) a také výpočty odrazů a průhlednosti. Jednoduše zvolte barvu nebo klikněte na šachovnici a vyberte texturu.
GI (skylight) – barva/textura, kterou lze použít pouze k výpočtu GI. Nezapomeňte, že pro výpočet GI je nutné si jej zapnout v menu Global Ilumination.
Reflection - barva/textura, která bude používána samostatně pouze pro výpočet toho, co je vidět v odrazech.
Refraction - barva/textura, která bude používána samostatně pouze pro výpočet toho, co je vidět v průhledných materiálech.
Secondary Matte - barva/textura, která bude používána samostatně pouze pro výpočet matte objektů.