CZ návody V-Ray 5 for SketchUp

© Nookta

Flakes (třpytky)

Obecně

Tento materiál nelze najít v Creation menu ve V-Ray Asset Editor, ale pouze úpravou Generic materiálu. Stačí v něm přidat vrstvu Flakes.

Možnosti nastavení

Možnosti nastavení materiálu jsou rozčleněny do zakladního a pokročilého nastavení (Basic a Advanced mode). Tyto módy lze přepínat pod náhledovým oknem (Preview Swatch) nebo globálně v menu Settings -> podmenu Configuration.
Tlačítkem Add Atribute lze přidávat k materiálu další funkce.
Pro některé materiály, včetně Flakes, je dostupné tlačítko Add Layer. Tlačítkem Add Layer lze přidat k materiálu další vrstvu, která mění vzhled materiálu.
V kontextovém menu Color slot najdete funkce kopírovat a vložit a také možnost vyresetování barvy.
Funkce Reset je také u každého číselného posuvníku. Můžete tak vyresetovat nastavené hodnoty do původních hodnot.

Flakes

Color – barva kovových třpytek.
Glossiness – nastavení lesku třpytek. nedoporučuje se nastavovat na hodnotu vyšší než 0.9 kvůli možným chybám.
Orientation - nastavení natočení třpytek vzhledem k normálám povrchu. Když je tato funkce nastavena na 0.0, všechny třpytky jsou perfektně rovně na povrchu. Nastavení na 1.0 budou naprosto náhodně přetočené vůči normálám. Hodnoty nad 0.5 se nedoporučují kvůli možných chybám.
Density - počet třpytek. Nižší hodnoty zde nastavené produkují méně třpytek a vyšší více třpytek. Nastavením na 0 se třpytky vypnou.
Scale - zde můžete nastavit velikost celé třpytkové textury.
Size - zde nastavujete velikost jednotlivých třpytek.
Mapping / UV - Zde jsou dvě možnosti, jak se třpytky rozmístí po povrchu:

  • Mapping Channel - Třpytky jsou mapovány na základě UV mapování a zvoleného mapovacího kanálu.
  • Tri-Planar - Materiál použije generované mapování. Tato možnost se hodí pro objekty bez UV mapy.
Filtering Mode - typ filtru použitého pro třpytky ve výsledném renderu. Správný výběr filtru může velmi ovlivnit dobu renderu.
Map Size - Interně si materiál při výpočtu vytváří několik bitmap pro generování třpytek. Zde nastavujete jejich velikost. Nižší hodnoty sice tolik nezatěžují RAM, ale může se stát, že na renderu uvidíte dlaždicování třpytek. Buďte opatrní při použití Directional filtru společně s vysokými hodnotami těchto map, využití RAM pak se pak dostane velmi rychle na úroveň gigabajtů.
Seed – zde můžete měnit náhodné rozmístění třpytek.

Poznámky

  • Veškerá ostatní nastavení materiálu patří do samotného materiálu Generic a návod k jejich použití najdete na stránce tohoto materiálu.