V-Ray pro Rhino logo

V-Ray 3.4 pro Rhino

 profesionální vizualizace pro Rhino 3D

Nová verze V-Ray 3.4 pro Rhinoceros

Nová verze V-Ray byla uvolněna do prodeje. Kromě mnoha novinek uživatelských a technických je zde i jedna obchodní - základní cena byla ponížena o 28%! Nová verze je kompatibilní POUZE se 64bit verzí Rhino 5.

Nabízí kromě zcela přepracovaného uživatelského prostředí také několik nových filtrů a nástrojů:

 

 
  • V-Ray Swarm: nový výkonný škálovatelný systém pro distribuovaný rendering,
  • Denoiser: nástroj pro automatické odstraňování šumu a snížení doby výpočtu až o 50%,
  • Globální osvětlení (GI): vytvářejte fotorealistické vizualizace interiérů díky robustním výpočetním metodám globálního osvětlení scén,
  • Přesná světla: simulujte jakýkoliv typ přirozeného nebo umělého světla,
  • Nasvícení okolního prostředí: osvětlete celou scénu prostřednictvím jediného obrázku s vysokým dynamickým rozsahem (HDRI),
  • Fyzikální slunce a obloha: simulujte realistické denní světlo v jakémkoliv daném místě a čase.

Podrobnější popis na stránkách výrobce po přihlášení.

STRUČNÝ PŘEHLED NOVINEK

RENDERING POMOCÍ PROCESORU I GRAFIKÉ KARTY

V-Ray obsahuje dvě vizualizační jádra. Jedno využívá výkonu procesoru (CPU), druhé je pak optimalizováno pro výpočty prostřednictvím grafických karet (GPU). Podle svých možností i typu projektu tak můžete zvolit vždy to nejvýkonnější řešení.

@ Ricard Sebastià

INTERAKTIVNÍ RENDERING

Dolaďte vzhled svého 3D projektu v reálném čase prostřednictvím rychlého náhledu. Upravujte materiály, světla nebo kamery s okamžitým náhledem na výsledek.

NOVÉ UŽIVATELSKÉ ROZHRANÍ

Zcela přepracované ovládání programu s důrazem na jednoduchost a přehlednost.

KNIHOVNA MATERIÁLŮ

Přes 500 předpřipravených materiálů pro okamžité použití ve vašich 3D projektech.

ODSTRANĚNÍ ŠUMU

Automatické odstranění šumu pro zlepšení kvality vizualizací a urychlení výpočtu až o 50%.

TRÁVA A VLASY

Pro tvorbu realistické trávy, látek a koberců.

VIRTUÁLNÍ REALITA

Renderujte vizualizace pro zobrazení ve VR zařízeních jako Oculus Rift, HTC Vive nebo Smasung Gear VR.

ŘEZY

Rychlý a efektní způsob pro vizualizace řezů.

V-RAY SWARM

Zcela nový a jednoduče škálovatelný systém pro rendering prostřednictvím dalších počítačů

PERSPEKTIVA

Přidejte svým vizualizacím na věrohodnosti použitím perspektivy a atmosférických efektů.

GLOBÁLNÍ OSVĚTLENÍ (GI)

Vytvářejte fotorealistické vizualizace interiérů díky robustním výpočetním metodám globálního osvětlení scén (GI).

Gund Partnership

PŘESNÁ SVĚTLA

Simulujte jakýkoliv typ přirozeného nebo umělého světla. Své projekty můžete precizně nasvítit, ať už chcete dosáhnout realistického nebo naopak uměleckého dojmu.

© Federico Fernandez

NASVÍCENÍ OKOLNÍHO PROSTŘEDÍ

Osvětlete celou scénu prostřednictvím jediného obrázku s vysokým dynamickým rozsahem (HDRI).

FYZIKÁLNÍ SLUNCE A OBLOHA

Simulujte realistické denní světlo v jakémkoliv daném místě a čase.

FYZIKÁLNÍ KAMERY

Pracujte jako se skutečným fotoaparátem a využijte efektu hloubky ostrosti, pohybového rozostření obrazu nebo nastavení expozice.

FYZIKÁLNÍ MATERIÁLY

Vytvořte jakýkoliv materiál, na který si vzpomenete. Všechny mohou vypadat naproto realisticky.

POKROČILÉ TEXTUROVÁNÍ

Vytvářejte realistické a unikátní materiály pomocí libovolných obrázků nebo s využitím V-Ray procedurálních textur.

PROXY OBJEKTY

Díky proxy objektům můžete své projekty doplnit o náročné detaily v podobě trávy, stromů, aut apod., aniž by to znamenalo enormní nárůst požadavků na výkon počítače.

RENDER ELEMENTS

Render vizualizací do vrstev pro snadnou a rychlou úpravu v kompozičních programech.

© Matus Nedecky

V-RAY FRAME BUFFER

Pro barevnou korekci výstupu, zobrazení historie renderingu a další funkce.

SÍŤOVÝ RENDERING

Nový on-line systém pro síťový rendering umožňuje rozložit výpočty na další počítače v síti.

V-RAY SCENE EXPORT

Sdílejte finální, k renderingu připravené scény, s uživateli jiných aplikací V-Ray 3.4 a novějších.

NOVINKY a vylepšení verze V-Ray pro Rhino 2.0 Service Pack 1

  • problém s aktualizací materiálů,
  • náhled materiálů v zobrazovacím módu "Rendered" je nyní rychlejší,
  • zlepšená stabilita při přerušení práce na projektu,
  • VFB a "zamrzání" myši,
  • odstraněna chyba která vedla u větších souborů ke zhroucení BatchRender,
  • spouštění souborů je nyní optimalizováno a zrychleno,
  • V-Ray displacement využívá méně paměti a je rychlejší,
  • přidána podpora pro HDRLS 5. Podpora pro HDRLS 4.0 zůstává,
  • Nově optimalizován kód “ignore objects” pro render diamantů.
  • Dávkový rendering
  • Přibyl příkaz „visReapplyMaterialFromName“. Pokud objektu chybí materiál, ale je v souboru 3dm, V-Ray ho načte a aplikuje.
  • Přidána funkce „Show in viewport“ do TexBitmap, která ovládá viditelnost textury v náhledovém okně.
  • Mezi V-Ray nástroje ve Start menu přibyl nový „GPU device select“.
  • Nově lze zobrazit mapu hrbolatosti v náhledovém okně. Je třeba zapnout funkci „Use advanced GPU lighting“.
  • V nástrojové liště přibylo tlačítko pro Batch Render, Guess Lens Shift, Edit material a Set Focus Point
  • Nově také můžete kliknutím pravým tlačítkem myši na „Scene Materials“ sbalit všechny materiály, které jsou momentálně v editoru materiálů, do ZIP souboru a vytvořit si např. svůj vlastní archiv nebo vše poslat kolegovi.

Kompletní popis novinek verze V-Ray 2.0 pro Rhino SP1 je k dispozici na www.v-ray.com.

Přehled vlastností verze 2.0

V-Ray verze 2.0

Až 30 násobně rychlejší výkon v real time vizualizacích, sadu knihoven V-Ray Express a podporu pro realistické nasvětlení scén a propojení na HDR Light Studio.

V-RayRT je revoluční vizualizační jádro, umožňující rychlý náhled na scénu ve vysoké kvalitě přímo v editačním okně Rhina. V-Ray RT je postaven na stejném robustním základě jako V-Ray, což umožňuje bezproblémový přechod mezi V-Ray RT a produkčním renderingem. Aktualizovaná verze V-Ray RT umí nově využívat pro výpočty také grafické karty (GPU rendering) - výsledkem tak může být až 30 násobné zrychlení!

V-Ray Express je souborem zcela nových knihoven, obsahujících přes 200 materiálů a velké množství předpřipravených nasvícení scén. Uživatelé tak mohou produkovat fotorealistické vizualizace daleko rychleji a efektivněji. V-Ray Express je majitelům V-Ray 2.0 pro Rhino k dispozici ke stažení zdarma v zákaznické sekci společnosti Chaos Group.

Přímé propojení na HDR Light Studio přímo v prostředí Rhina dovoluje intuitivně a kreativně nastavovat a měnit nasvícení scén. Podporována je rovněž funkce Light Paint pro interaktivní nastavení odlesků na 3D modelu v editoru. Propojení mezi V-Ray pro Rhino a HDR Studio je k dispozici pouze pro 64 bitovou verzi Rhina 5 a vyžaduje vlastnictví licence na samotné HDR Studio 4.3 nebo vyšší verzi.

V-RayRT® je revoluční vizualizační jádro, umožňující rychlý náhled na scénu ve vysoké kvalitě. V-Ray RT je postaven na stejném robustním základě jako V-Ray, což umožňuje bezproblémový přechod mezi V-Ray RT a produkčním renderingem.

Dome Light - snadné nasvícení scény pomocí obrázku. Dome Light analyzuje HDRI obrázky a optimalizuje nastavení renderingu, takže můžete produkovat vysoce kvalitní vizualizace bez artefaktů.

V-Ray Proxy - neocenitelný nástroj pro pro efektivní správu paměti a rendering scén s velkým počtem komplexních objektů. V-Ray Proxy objekty se dynamicky načítají a uvolňují z paměti, čímž šetří systémové zdroje.

Čočkové efekty Glare / Bloom - věrná simulace přirozených optických efektů, vznikajících při fotografování.